Monday, April 8, 2013
အာရ္ကာန္ သမိုင္းစဥ္ အပိုင္း (၁)
အာရ္ကာန္ သမိုင္းစဥ္ အပိုင္း (၁)
By burmamuslim on April 6, 2013 | Leave a Comment
အမ္၊ အက္စ္၊ အဏၰ၀ါ
RB သမုိင္း
6.4.2013
Proto-Australoid Negritos (သုိ႔) အာရ္ကာန္ ေဒသ၏ ေရွးအက်ဆံုး လူမ်ိဳး
သမုိင္း ပညာရွင္ မ်ား၏ အဆုိအရ အာရ္ကာန္ေဒသတြင္ အေစာဆုံး ေရာက္ရွိ အေျခခ် ခဲ့ေသာ ေက်ာက္ ေခတ္ ေႏွာင္းပုိင္း Proto-Australoid မ်ားကုိ Negritos ဟုေခၚသည္။ ထိုသူတို႔သည္ အသားမဲ ၾကၿပီး၊ ယခု ကပၸလီကၽြန္းစု မ်ားရွိ မူလ ဘူတ လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဆင္တူေသာ လူမ်ိဴးမ်ား ျဖစ္ၿပီး၊ ၎ တုိ႔ကုိ လူသား စားသူမ်ားဟု အဓိပၸာယ္ ရေသာ Rakhasha (ပါဠိ) သုိ႔မဟုတ္ Rakhshasa (Sanskrit) ဟူ၍လည္း သိခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း သမုိင္း ပညာရွင္မ်ား၏ သုံးသပ္ခ်က္အရ အာရ္ကာန္ ေဒ သတြင္ ၎တုိ႔ တည္ရွိခဲ့မႈကုိ ေရွးေဟာင္း သုေတသနဆုိင္ရာ အႂကြင္းအက်န္ ရွားပါး မႈေၾကာင့့္ သက္ေသ ၿပရန္ လြန္စြာ ခဲယဥ္း ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအေၾကာင္း အရာကုိ ေဆြးေႏြး ရန္ မ လုိေတာ့ေပ။
Indo-Aryans (သုိ႔) အာရ္ကာန္ ေဒသရွိ အေစာပုိင္း လူမ်ဳိးမ်ား
ပထမဆုံး အာရ္ကာန္ လူမ်ဳိး ဘုရင္မ်ားသည္ Ganges ခ်ဳိင့္၀ွမ္းမွ Indo-Aryans မ်ားျဖစ္သည္။ (ေရွးေဟာင္း အာရ္ကာန္ လူမ်ဳိး သမုိင္း မွတ္တမ္း)
Indo-Aryan လူမ်ဳိး မ်ားသည္ ယေန႔ ရခုိင္မ်ား ဟုေခၚေသာ ျမန္မာ အဆက္အႏြယ္မ်ား မေရာက္မွီ ရာစုႏွစ္ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု၊ နန္းဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ ခဲ့သည္။ (Maurice Collis ႏွင့္ ဦးစံေရႊဘုိ Into hidden Burma Chapter, Arakan)
Indo-Aryan လူမ်ဳိး၊ ၿမဳိ (ခမီ) လူမ်ဳိး ႏွင့္ သက္ (စက္) လူမ်ဳိး တုိ႔သည္ ဘီစီ ၃၃၂၃ မတုိင္မီကပင္ ဒြါရ၀တီ၊ ဓည၀တီ ၿမိဳ႕ေတာ္တို႔ကို တည္ေထာင္ၿပီး အေျခခ် ေနထိုင္ ခဲ့ေၾကာင္္း။ (ဇာလုပ္ ကတ္ဖုိ႔ေလး – စံေက်ာ္ထြန္း (မဟာ၀ိဇၨာ) – စာမ်က္ႏွာ ၈၁)
Negriots ၿပီးေနာက္ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဆုိင္ရာ သက္ေသ အေထာက္ အထားမ်ား အရ Indo-Aryan တုိ႔သည္ အာရ္ကာန္ ေဒသ၌ ဒုတိယ အေစာဆုံး အေျခခ် ခဲ့သူမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး၊ ၎ေနာက္ သက္ႏွင့္ ခမီ မ်ားျဖစ္ ၾကသည္။ (ခမီႏွင့္ သက္တုိ႔သည္ ေတာင္တန္း ေဒသမ်ားေန လူမ်ဳိးႏြယ္ စုမ်ားျဖစ္ၿပီး ၎တုိ႔၏ အဆက္ အႏြယ္ကို ေတာင္တန္း ေဒသမ်ားတြင္ ယခု အခ်ိန္ထိ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိႏုိင္ ပါသည္။) ၎ Indo-Aryan မ်ားသည္ အဘယ္ သူမ်ားနည္း။ ေရွးဦးစြာ Indo-Aryan အသုံးအႏႈံးကုိ အနက္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိ ရမည္။
http://bit.ly/2tD2Dd တြင္ Indo-Aryan သည္ အိႏၵိယ တုိက္ငယ္ အတြင္း ဟင္ဒီ၊ ဘဂၤလီ၊ ပန္ဂ်ာဘီ အစ ရွိသည့္ ဘာသာ စကား အပါအ၀င္ Indo-European ဘာသာ စကား ေျပာဆုိ ၾကေသာ သူမ်ားကုိ ေခၚဆုိသည္ဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိ ထားသည္။ ေယဘုယ် အားျဖင့္ Indo-Aryan မ်ားသည္ Dravidians (ေတာင္ပုိင္း အိႏၵိယန္း) မ်ားမွအပ က်န္သည့္ အိႏၵိယန္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ယေန႔ အာရ္ကာန္ေဒတြင္ Indo-Aryan ၏မ်ဳိးရုိး စဥ္ဆက္ မ်ားမွာ ရုိဟင္ဂ်ာမ်ားမွ တစ္ပါး အျခား လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိး ျဖစ္စရာ အေၾကာင္း လံုး၀ မရွိေပ။
အာရ္ကာန္ ေဒသတြင္ ေအဒီ ၁၀ ရာစု မတုိင္မီတြင္ အိႏၵိယန္း လူမ်ဳိးမ်ား၊ အိႏၵိယန္း ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားႏွင့္ စာေပ မ်ားကိုသာ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိခဲ့ ရသည္။ ျမန္မာႏွင့္ ျမန္မာ အဆက္အႏြယ္ တုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ၁၀ ရာစု ေနာက္ပုိင္းမွ သာလွ်င္ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိခဲ့သည္။ (H. W. Wilson; the history of Indian people, စာမ်က္ႏွာ ၁၈၉ – ၂၀၄)
အာရ္ကာန္ ေဒသတြင္ ၁၀ ရာစု မတုိင္မီ ေနထုိင္ခဲ့ေသာ လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ လူမႈ အဖြဲ႔အစည္း မ်ားမွာ အိႏၵိယန္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ (Gordon H. Luce; Early Burma Pre-Bagan)
[အာရ္ကာန္ ေဒသ၏ နန္းဆက္ သမုိင္းမ်ားကုိ သမုိင္း ပညာရွင္မ်ား ေျပာၾကားခ်က္အရ ၉၅၇ CE မတုိင္မီ ဓည၀တီ (ကာလပုိင္းျခား ၃ ပုိင္း) ႏွင့္ ေ၀သာလီ နန္းဆက္ မ်ားႏွင့္ ၉၅၇ CE ေနာက္ ေလးၿမဳိ႕ႏွင့္ ေျမာက္ ဦး တုိ႔တြင္ ထင္ရွားေသာ ထီးနန္းမ်ား တည္ရွိခဲ့သည္။ (အေသးစိတ္ ကုိ ေနာက္ပုိင္း တြင္ ေရးေသား ေဖာ္ျပ ပါမည္။)]
ယေန႔ အာရ္ကာန္ ေဒသတြင္ ရုိဟင္ဂ်ာႏွင့္ ရခုိင္ ဟူေသာ လူမ်ဳိးစု ႏွစ္စု ရွိသည္။ ၎တုိ႔ အနက္ မည္သည့္ လူမ်ဳိးစုသည္ အာရ္ကာန္ ေဒသတြင္ လူမ်ဳိးစု၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာ စကားတုိ႔ျဖင့္ အေစာဆုံး လႊမ္းမုိး အုပ္ခ်ဳပ္ ခဲ့သည့္ Indo-Aryan (အိႏၵိယန္း) မ်ား၏ အဆက္ အႏြယ္မ်ား ျဖစ္ေနၾက သနည္း။ ဤေမး ခြန္း ကုိ ေျဖၾကား ရာတြင္ မလုိ မုန္းတီး မႈကုိ ဖယ္ရွား၍ ရုိးသားစြာ ေျဖဆုိရန္ လုိအပ္ ေပသည္။
ရခုိင္မ်ား၏ မူရင္းဇစ္ျမစ္
ရခုိင္မ်ားႏွင့္ ဗမာမ်ားသည္ တူညီေသာ လူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ရခုိင္မ်ားသည္ ေရွးဦးဗမာ မ်ား ေျပာဆုိခဲ့ သည့္ စကားကုိ ေျပာဆုိ ၾကသည္။ ပုိမုိ အေရးႀကီးသည္မွာ ၎တုိ႔၏ ကုိးကြယ္သည့္ ဘာသာလည္း တူညီသည္။ (ေဒါက္တာ ထင္ေအာင္၊ Burma before AD 1280; ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ ဦးေအာင္သန္း အဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္သည္။ စာမ်က္ႏွာ ၄၀)
ရခုိင္သည္ ဗမာလူမ်ဳိးစု၀င္ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ရခုိင္တုိ႔၏ အေစာပုိင္း စာေပမ်ားကုိ ဗမာ ဘာသာျဖင့္ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိ ခဲ့သည္။ (ေဒါက္တာ သန္းထြန္း၊ အသက္ ၈၀ ႏွစ္ျပည့္ သတင္းလႊာ)
ယခု အင္အားႀကီး လႊမ္းမိုး ေနေသာ ရခုိင္ မ်ားသည္ အာရ္ကာန္ ေဒသသုိ႔ ၁၀ ရာစု ေနာက္ပုိင္းတြင္ ၀င္ေရာက္ လာေသာ တိဘက္ – ဗမာ မ်ဳိးႏြယ္စု မ်ားအနက္ ထင္ရွားသည့္ အုပ္စု ျဖစ္သည္။ (Dr. Pamela Gutman, Ancient Arakan, 1976)
ရခုိင္ လူမ်ဳိး မ်ားသည္ ဧရာ၀တီ အထက္ပုိင္းသုိ႔ ေရာက္ရွိ အေျခခ် ခဲ့ေသာ ဗမာမ်ားႏွင့္ နီးကပ္စြာ ဆင္တူေသာ Mongoloid မ်ဳိးႏြယ္စု မ်ားမွ ဆင္းသက္ လာသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္မွာ သံသယ ၀င္စရာ ပင္မရွိေပ။ ၎တို႔သည္ ယခု ျမန္မာ စကားႏွင့္ ကြဲျပား ျခားနားေသာ အသုံးအႏႈန္း၊ စကားသံ အခ်ဳိ႕မ်ားမွ အပ တူညီေသာ ျမန္မာ စကားကုိသာ ေျပာဆုိ ၾကသည္။ (History of Burma, Lieut. General Sir Aurthur P. Phayre, စာမ်က္ႏွာ ၄၁၊ ၁၈၈၃)
ထုိ႔အျပင္ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားေသာ ပညာရွင္မ်ားမွ ရခုိင္မ်ား၏ မူရင္း ဇစ္ျမစ္ကုိ ေရးသား ေဖာ္ထုတ္ ထားေသာ သက္ေသ အေထာက္ အထား အမ်ား အျပား ရွိေသာ္ျငားလည္း အထက္တြင္ ရည္ညြန္း ထားသည့္ အေထာက္ အထား မ်ားမွာ ဤအေၾကာင္း အရာအတြက္ လုံေလာက္ၿပီ ဟုထင္ပါသည္။ သို႔ေပမယ့္လည္း ယခု အခ်ိန္ထိ ရခုိင္ မ်ားသည္ Indo-Aryan မ်ားမွ ျဖစ္သည္ သုိ႔မဟုတ္ ၁၀ ရာစု မတုိင္မီ စုိးစံခဲ့ေသာ အိႏၵိယ မင္းဆက္မ်ားမွ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ ပါသလား? သုိ႔တုိင္ေအာင္ တစ္ယူသန္ ရခုိင္ ပညာရွင္ မ်ားက ရွက္ဖြယ္ လိလိ ထင္ရာစုိင္း၍ ရခုိင္ တုိ႔သည္ ၁၀ ရာစု မတုိင္မီ ထီးနန္း စုိးစံခဲ့ေသာ Indo-Aryan မ်ားမွ ဆင္းသက္ လာေသာ မ်ဳိးႏြယ္စု ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆုိ ၾကသည္။ ဥပမာ အခ်ဳိ႕ကုိ ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။
ရခုိင္ တယူသန္ မ်ား၏ ထင္ရာစိုင္းမႈ
ရခုိင္ လူမ်ဳိး မ်ားသည္ ေရွးဦးပုိင္း ကာလတြင္ အိႏၵိယ ဘာသာကုိ ေရးသားခဲ့ ၾကသည္ဟု ထင္ရသည္။ (ေ၀သာလီေခတ္ အနႏၵ စႏၵရ ေက်ာက္စာ၊ ဦးစံသာေအာင္ – စာမ်က္ႏွာ ၁၂)
သူတို႔၏ သမုိင္း အေထာက္ အထားမ်ားသည္ မွတ္တမ္းမ်ား ကဲ့သုိ႔ မူရင္း ဇစ္ျမစ္ မွတ္တမ္း စစ္စစ္မ်ား မဟုတ္ဘဲ ရာစုႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ အၾကာတြင္ ဟုတ္သေယာင္ေယာင္ ႀကံရာလိုက္ လုပ္ထားျခင္း မ်ားသာ ုျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ထုိသူ တုိ႔သည္ ဘီစီအီး ၅၀၀၀ ကတည္းပင္ ႏုိင္ငံတြင္း၌ ရွိေန သေယာင္ ေဖာ္ျပေန ၾကသည္။ အိႏၵိယ ထီးနန္းမ်ား ျဖစ္ေသာ ဓည၀တီႏွင့္ ေ၀သာလီ တို႔ကုိလည္း ၎တုိ႔၏ လူမ်ဳိးမ်ား ထီးနန္းမ်ား အျဖစ္ ျပင္းထန္စြာ ေျပာဆုိေန ၾကသည္။ (Noel F. Singer’s Vaishali and Indianization of Arakan, စာမ်က္ႏွာ ၁၄ , ရည္ညြန္း “ေရႊဇံ, The Golden Mrauk U, စာမ်က္ႏွာ ၁၄၉”)
ႏုိင္ငံရပ္ျခားတြင္ ေနထုိင္ေသာ တယူသန္ ထင္ရာစုိင္း ရခုိင္ပညာရွင္ အရွင္နာယက၏ Indo-Aryan ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိရန္ ၾကံစည္ အားထုတ္ ေနမႈကုိလည္း ဥပမာ တစ္ခု အျဖစ္ ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။
Indo-Aryan မ်ားသည္ အာရ္ကာန္ ေဒသသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ မလာခင္ အေရွ႕အိႏၵိယမွ Mongoloid အႏြယ္၀င္ မ်ားႏွင့္ လက္ထပ္၍ ေရာေထြး လာခဲ့သည္ဟု ယူဆရသည္။ http://bit.ly/10eZtIL
ဤသည္မွာ ယင္းသူတုိ႔ ေတြးေတာ ႀကံစည္ ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ယုတၱိမရွိ အေျခ အျမစ္ မရွိ ၾကံစည္ အားထုတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ထုိကဲ့သုိ႔ ေျပာဆုိေန မႈမ်ားကုိ အမွန္ဟု ယူဆ ရလွ်င္ ေမး ခြန္းေပါင္း မ်ားစြာ ေမးျမန္း ရန္ရွိၿပီး ၎တုိ႔ကုိ ေျဖဆုိေပး ရမည္ ျဖစ္သည္။ ၎ေမးခြန္း တို႔မွာ-
အိႏၵိယ ဘာသာ စကား ေၿပာဆုိ ေနသည့္ ရခုိင္မ်ား ၁၀ ရာစု ေနာက္ပုိင္းတြင္ ရုတ္တရက္ မည္ကဲ့ သုိ႔ ေမ့ေပ်ာက္ခဲ့ၿပီး Tibeto-Burman မူရင္း ဇစ္ျမစ္မွ ျဖစ္ေသာ ဘာသာ စကား တစ္ခုကုိ စေျပာေန ခဲ့ရ သနည္း။ ထီးနန္း စုိးစံ ခဲ့သည့္ အိႏၵိယန္း ဘုရင္မ်ား၏ အိႏၵိယန္း အမည္ မ်ားကုိ တိဘက္-ျမန္မာ အမည္ မ်ားသုိ႔ ေၿပာင္းရန္ အဘယ္ အေၾကာင္းအရာက ဦးတည္ေပးခဲ့ သနည္း။ (ဥပမာ အားျဖင့္ အေစာဆုံး ထီးနန္း စုိးစံခဲ့သည့္ “Chandra” အမည္)။ ထုိ႔အျပင္ အိႏၵိယန္း မ်ားႏွင့္ တူညီ ခဲ့ေသာ ရခုိင္ လူမ်ဳိး မ်ား၏ ရုပ္ပုံ သ႑န္သည္ ရုတ္တရက္ အားျဖင့္ မည္ကဲ့သုိ႔ ကြဲျပားသြား သနည္း။ ေမးခြန္း မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ထုိအရာ မ်ားသည္ Missing-Link ေခၚ ဆက္စပ္မႈ ေပ်ာက္ဆုံး ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ရခုိင္ မ်ားသည္ တခါတရံတြင္ Tibeto-Burma အုပ္စုဟု ေျပာဆုိ ၾကၿပီး တခါတရံတြင္ Indo-Aryan မ်ဳိးႏြယ္ဟု ေျပာဆုိ ၾကသည္။ မတူညီ ကြဲလြဲရာ ႏွစ္မ်ဳိးကုိ ေျပာေလ့ ရွိသည္။ ရယ္ေမာဖြယ္ တစ္ခု မဟုတ္ သေလာ။ ျဖစ္ႏုိင္ေခ် အားျဖင့္ မူရင္း ဇစ္ျမစ္ႏွင့္ ၎တုိ႔ ကုိယ္ကုိ ၎တုိ႔ ဆက္ႏြယ္မႈ မျပတ္ေစရန္ Tibeto-Burman မ်ားဟု ေျပာဆုိေလ့ ရွိသည္။ အေစာပုိင္း ရခုိင္ သမုိင္း မွတ္တမ္း မ်ားတြင္လည္း Tibeto-Burman အႏြယ္၀င္ မ်ားဟု ေျပာဆုိ ခဲ့သည္။ အျခား တစ္ဖက္တြင္ Mongoloid အႏြယ္၀င္မ်ား ျဖစ္သည္ Tibeto-Burman ရခိုင္မ်ား က်ဴးေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ မလာမွီ အခ်ိန္ထိ လူေနမႈ ပတ္၀န္းက်င္ ေဒသကုိ ခမ္းနားခမ္း ညားစြာအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ဆက္ႏြယ္ရန္အတြက္ Indo-Aryan မ်ားဟု ေျပာဆုိသည္ မွာ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိသည္။
စိတ္၀င္စား ဖြယ္ရာ ေမးခြန္း တစ္ခုမွာ “ဗမာမ်ားႏွင့္ ရခုိင္မ်ားမွ ရုိဟင္ဂ်ာမ်ား၊ ဘဂၤလီမ်ား၊ အိႏၵိယန္းမ်ားႏွင့္ ပါကစၥတန္မ်ားကုိ မည္ကဲ့သုိ႔ ေခၚသည္ကုိ သိပါသေလာ”။ ျမင့္ျမတ္ေသာ လူမ်ဳိးဟု မူရင္း အဓိပၸာယ္ ရသည့္ “ကုလ” ဟူသည့္ ေ၀ါဟာရကုိ အိႏၵိယန္းမ်ား အတြက္ ႏွိမ့္ခ်ရန္ သေဘာျဖင့္ သုံးစြဲ ေနျခင္း မဟုတ္ေလာ။ ရခုိင္ မ်ားသည္ Indo-Aryan (အိႏၵိယ မူရင္း ဇစ္ျမစ္) အႏြယ္၀င္ မ်ားဟု မွတ္ယူလွ်င္ ထုိသူ မ်ားသည္လည္း “ကုလ” မ်ားပင္ ျဖစ္ၾကသည္။ ရခုိင္ မ်ားသည္ပင္ ကုလား ျဖစ္လွ်င္ အဘယ္ေၾကာင့္ အျခားသူမ်ား (ရုိဟင္ဂ်ာမ်ား) ကုိ ကုလားဟု ေခၚေနၾက သနည္း။ ေနာက္တနည္း အားျဖင့္ ရခုိင္ မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ကုိယ္ မိမိ ကုလား မ်ားဟု ေခၚၾက သလား။ ဗမာမ်ားမွ ရခုိင္မ်ားကုိ ကုလားဟု ေခၚၾကသလား။ စင္စစ္ အားျဖင့္ ရခုိင္မ်ားကို မည္သူ မ်ားက “ကုလားမ်ား” ေခၚၾက သနည္း။ စဥ္းစား စရာပင္။
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပ ပါမည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment